Stenfeltbakken
grendelag
 

28.10.22: Informasjon fra Styret om elbil

Fase 2 av elbilinstallasjonen er nå gjort, altså å øke inntaket fra trafo til våre strømskap. Det er har blitt økt på øvre og midtre fra 63A til 80A. Og på nedre fra 50A til 63A. Dette ville gjøre at flere vil få lading samtidig når vi noen ganger tidligere har blitt satt i kø.

Det vil bli delt ut kontrakter for elbilladerene ila en ukes tid. Denne må signeres og sendes i retur, enten i postkasse 73 (kommer kopi i retur når styret har scannet) eller sende scannet kopi til styret@stenfelt.no. Kort oppsummert går kontrakt ut på at vi sikrer at de som bruker ladere har satt seg inn i trygg bruk for at ladeanlegg skal leve lengst mulig uten unødig slitasje. Øvrige spørsmål knyttet til elbil og lader sendes til styret@stenfelt.no og vil bli besvart i løpet av noen dager.

27.10.22: Informasjon fra Styret

Styret skal i gang med å se på belysning inne på feltet nå. Den ødelagte lampen ved øvre grendehus skal byttes, og vi skal også ta en gjennomgang på hvor ellers på feltet der er behov for ekstra belysning. I den forbindelse ber vi om innspill på følgende om noen sitter på noen lure ideer:

  • Har noen gode erfaringer med solcellelamper etc som ikke krever graving i bakken/omfattende installasjon?
  • Hvor på feltet trengs det mer lys?
  • Andre innspill?

Innspill bes meldes til styret@stenfelt.no. Jo mer konkret, jo bedre.

Vi ber også alle om å sjekke at egne utelamper virker, vaske glasset og evt bytte til sterkere pærer

01.09.22: Informasjon fra Styret

Årets dugnad blir 20-22 september (uke 38).
Styret har i år valgt å gjøre noen endringer på dugnadsformen. Dugnaden vil i år være litt færre dager, men det vil være minst 2 styrerepresentanter tilstede hver dag mellom 17 og 20. Alle husstander må delta minst en av dagene. Kom til øvre grendehus for å få delegert oppgaver. For at vedlikeholdsetterslep ikke skal bli for stort, og at alle bidrar til dugnadene fremover, har styret besluttet å børste støv av følgende vedtekt (fra punkt vedlikhold)

«Vedlikehold av fellesarealer og fellesanlegg utføres etter plan utarbeidet av styret. Beboere med manglende vilje eller evne til å delta i slikt arbeid, skal dekke en kostnad, fastsatt av styret, som tilsvarer det arbeidet som var forventet utført.»

Styret har besluttet en sum på kr 500 for de som ikke deltar på dugnad. For de som ikke har mulighet til å delta på oppsatte dager, ta kontakt med styret for å få en oppgave som kan gjøres i forkant eller etterkant av dugnad. Penger kan innbetales med tekst “Dugnad husnr XXX” til vipps nr 104644.

Det bestilles som vanlig containere til hageavfall. Som en ekstra motivasjon til å delta på dugnad, vil vi i år teste en container til “diverse”. Dersom det blir en suksess (og at ingen kaster “halve huset” eller ting som medfører høye gebyrer) vil vi vurdere å ha dette fast fremover.

En av de større oppgavene som vil bli gjort i høst er å legge matter og planere øvre lekeplass. Mer detaljer vil følge, men dersom noen trenger fyllmasse er det bare å hente grus herifra. Undertegnede har eksempelvis lånt litt grus til garasjen for å planere gamle hjulspor.
Forslag kan meldes inn på link under eller sendes til styret@stenfelt.no senest mandag 12.9 slik at vi rekker å handle inn det som trengs. Link for å melde forslag:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfC5oIEroC39D2w1Ef0h1H-tITu9z0U3B_VZUWFTD2i6QT3WQ/viewform?fbclid=IwAR3nchl9qBs0pRkhGaoLvJpEyThZkQyqXg9-O-vbhrMrnN7zGFFRXHYhFvo

Vi har bedt til værguder og kan lokke med brus, bakst, god stemning, og ikke minst mulighet til å bli kjent med nye og gamle naboer.

24.05.22: Mer oppdatering fra Telenor

Mange har gjort som dere og forhåndsbestilt vårt nye produkt Frihet, og produktet har allerede skapt mye begeistring i markedet! Dessverre må vi informere deg om at leveringen er forsinket i forhold til opprinnelig lanseringsdato. I perioden frem til dere får levert Frihet, leverer vi vår beste fellesavtale Komplett 350 som vi er sikre på dere blir veldig fornøyde med.

Alle beboere vil fra avtalt leveransedato få bredbånd 350 Mbps og TV- og strømmetjenesten T-We. Denne avtalen sikrer at beboerne både får den raskeste bredbåndshastigheten vi har i en fellesavtale og poengbasert TV-løsning, hvor beboerne selv kan velge det innholdet de vil ha.
Alle beboere vil få tilsendt god informasjon om hva som er inkludert, både ved
Leveranse av venteproduktet Komplett 350, og når vi overfører beboerne til Frihet.
Vennlig hilsen
Telenor Norge AS

19.05.22: Oppdatert informasjon om grendelagets avtale med Telenor

Som mange allerede har erfart er det gjort en reforhandling av grendelagets avtale med Telenor ifm generalforsamling 2022.
Endringen skulle først gjøres gjellende 01.06 men Telenor har vært effektive og svingt seg så en del av endringen er allerede på plass.
Vi venter fortsatt på infoskriv som vi kan dele med dere og beklager at endringen har trådd i kraft før vi har fått informert dere tilstrekkelig.
Vi er på for å få en komplett oversikt som vi kan dele og vil sende dere denne så snart vi har mottatt den.
Her er det vi har av info for øyeblikket.
Pris pr husstand pr måned er nå 429 kr. Vi presiserer at endringen av pris her ikke vil påvirke faktura for grendelagsavgift.
Bredbåndspakke 350 / 30 er nå inkludert i vår avtale. Ny ruter og tv boks sendes alle beboere. Vi vil også migreres over til produktet Frihet M der alle fritt kan velge ønsket innhold.
Oppsummert får vi en bedre avtale til en rimeligere pris så dette blir bra ! Så fort vi får mer informasjon vil vi dele denne asap. Infoskriv om Frihet M finner du her.

Ta kontakt med Styret om du skulle lure på noe. Med ønske om en riktig god dag

03.05.22: Hvordan fungerer elbillading i Stenfeltbakken grendelag

Det er nå laget et skriv med oppsummering av hvordan elbillading fungerer i Stenfeltbakken grendelag, og skrivet finner du her.

26.04.22: Referat Generalforsamling

Alle skal ha fått referatet fra Generalforsamlingen i postkassen, men du finner det også her.

22.04.22: Årets dugnad

Det blir dugnad 2-8 mai. Det vil komme en container for hageavfall et par dager inn i dugnaden.
Når det gjelder forskjellige oppgaver har vi allerede noen punkter på programmet som for eksempel fylling av ny sand/ underlag i sandkasser, maling av fartsdumper og div på felleseiendom, klipping av busker og hekker ved fellesområder med mer.
Som i fjor høst, vil det snart begynne å dukke opp en lengre liste med oppgaver som må/ bør gjøres på facebooksiden til grendelaget.  Da er det bare for alle å skrive seg opp som deltaker på en ( eller gjerne flere) oppgaver.
Siden det er alle medlemmer sitt ansvar å komme med forslag til oppgaver samt å gjennomføre disse oppfordrer vi til at man selv oppretter en ønsket oppgave på facebooksiden vår. Man oppretter da et innlegg som vanlig, men huker av på funksjonen «meningsmåling». Fordelen her er at kommunikasjon rundt en oppgave da vil gjøres akkurat der, i stedet for at alle må følge med på alt. Eventuelt kan man sende inn forslag til styret@stenfelt.no så legger vi ut oppgaven på facebooksiden for deg.
Styret ønsker at et medlem stiller seg som «hovedansvarlig» for hver oppgave. Styret vil være tilgjengelig for å bistå dersom man ikke kan utføre oppgaver eller gjøre innkjøp selv, men vi forventer altså at alle medlemmer er med og tar dette ansvaret.
Gjør man større innkjøp/utlegg er det viktig å spørre styret først. Husk å få med kvittering for utlegg. Utlegg vil bli hurtig og fortløpende refundert av styret.
Styret oppfordrer videre også alle til å sende epost til styret@stenfelt.no dersom man har spørsmål, innsigelser til hvordan/hvorfor ting gjøres eller ikke gjøres. Altså at man unngår å komme med slikt på facebooksiden, da det lettere kan oppstå misforståelser med så mange involverte stemmer der. Spør styret direkte i en epost så skal dere få et kvalifisert svar raskt.
Dugnadsansvarlig kommer til å møte opp fysisk ved nedre grendehus kl 18 daglig gjennom dugnadsuka, så hvis man ikke har fått skrevet seg opp på en oppgave eller vet hva man kan bidra med så kan man få en oppgave da. Eller om man bare ønsker en prat om hint og annet så er det også lov😊
Vi ønsker alle en riktig god dugnad!
Mvh
Styret

28.03.22: Tilleggsinformasjon til sak 5.1 på Generalforsamling 2022

I forbindelse med sak 5.1 på Generalforsamling 2022, forslag om endring av fellesavtale for tv og internett, har styret laget et eget skriv med tilleggsinformasjon. Skrivet finner du her.

16.03.22: Innkalling til Generalforsamling

Det har blitt delt ut innkalling til Generalforsamling i alle postkasser, men du finner også innkallingen her.
Generalforsamlingen er onsdag 30. mars. Klikk her for å delta i møtet

01.03.22: Forhåndsvarsel om Generalforsamling

Det blir Generalforsamling onsdag 30. mars 2022. Møtet blir avholdt digitalt via Microsoft Teams, og ordinær innkalling vil komme 16.03.22. Forhåndsvarselet finner du også her.

01.02.22: Oppdatering fra Styret

Merking av garasje
Det er bestilt opp merkelapper til alle garasjer som mangler nummer. Fint om dette kan monteres så snart som mulig. Nummerlapper kan hentes i styrets postkasse nr 73 på midtre felt. Husk å sprite hender i forkant.

Videre arbeid øvre felt
Det jobbes med å skjære asfalt og grave på øvre felt. Dersom dere har biler parkert på berørte plasser gjesteparkering på dagtid denne uken, sett lapp i ruten med telefonnummer og vær tilgjengelig for å flytte på kort varsel.

Arbeid på midtre felt
I morgen starter de på rekke 6 på midtre felt. Viktig at alle garasjer står ulåst og uten bil på dagtid mellom 9 og 15, evt med tlf nr i ruten og mulighet for å flytte på kort varsel. Selve porten trenger ikke stå åpen så lenge garasjen er ulåst. Videre vil de jobbe seg gjennom rekke for rekke fortløpende, så de som ikke har ryddet plass oppfordres til å gjøre dette allerede nå. 

Bestilling av lader
For alle som har valgt full løsning vil dere som alle andre i grendelaget få en regning av Grendelaget på 4 500 kr for infrastruktur. Denne vil bli sendt ut i løpet av noen dager.
For å betale/bestille ladeboks må dere gjøre det via denne lenken: https://easeecharge.no/. Legg merke til at alternativ 1 på nettsiden her er valget du skal ha ved bestilling.
Mens elektrikerne er her og setter opp løsning vil det bli montert med som del av startup. Om dere bestiller dette ved en senere anledning så vil boksen bli sendt i posten til dere. Når dere får denne boksen da sier dere ifra til styret slik at en av oss kan bli med å sette den i drift.

Alle som skal ha ladeboks kan bare begynne å bestille med en gang

13.01.22: Referat ekstraordinær generalforsamling

Ekstra ordinær generalforsamling ble avholdt på Teams onsdag 5. januar 2022. Alle beboere skal ha fått utdelt referatet i postkassen, men det er også å finne her.

01.01.22: Innkalling til ekstraordinær generalforsamling

Styret ønsker alle beboere riktig godt nytt år!
Det ble delt ut innkalling til ekstraordinær generalforsamling i alle postkassene 31.12.21. En komprimert utgave av innkallingen finner du her.

Ekstraordinær generalforsamling avholdes onsdag 5. januar 2022 på Microsoft Teams. Oppskrift for å delta på det digital møtet står i skrivet fra Styret.
Klikk her for å bli med på møtet.

 

Arkiv

2022 2022
2021 2021

2020 2020
2019
2019
2018 2018
2017
2017
2016
2016
2015 2015
2014 2014
2013 2013
2011 2012
2011 2011
2010 2010
2009 2009
2008 2008
2007 2007
2006 2006
2005 2005
2004 2004
2001-2003 2001 - 2003

Kontaktinformasjon

Kontaktmail til styret:
styret@stenfelt.no

Oversikt over styret finner du her.

Morten Landre
Styreleder
Stenfeltbakken 79
Tlf. 954 94 841

Ole Kristian Arvesen
El-bil ansvarlig

Stenfeltbakken 71

Geir Petter Gjefsen
web-ansvarlig
Stenfeltbakken 143
Tlf. 416 04 162